6 Haziran 2011 Pazartesi

Mantar Kurabiye

Bir klasik haline gelmis bu kurabiyeleri ben ilk kez yaptim. Tarife tam bagli kalmamama ragmen kurabiyelerim cok enfes oldular. Hatta kurabiyelerimden yiyenler tarifini istedi. Tarifi Oktay Ustanin Cay Saati kitabindan aldim. 
Ben bugday nisastasi yerine misir nisastasi kullandim ve pudra sekerinin ölcüsünü bir bucuk bardaga cikardim. Benim damak tadima göre türk kurabiyelerin seker orani düsük oluyor, o yüzden en basindan önlemimi aldim. Iyikide böyle yapmisim sekeri tam ayarinda oldu.
Iste buda mantar kurabiyelerimin tarifi:


Malzemeler:
1 paket margarin
2 su bardagi un
2 su bardagi bugday nisastasi
1 paket vanilya sekeri
1 su bardagi pudra sekeri
1 tatli kasigi kakao
1 paket kabartma tozu


Hazirlanisi:
  • Oda sicakligina gelmis margarini kabin icerisinde iyice eziyoruz
  • Buna diger malzemeleride ilave edip kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edene kadar yoguruyoruz
  • Hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparip yuvarliyoruz
  • bir huninin veya baska bir nesnenin ucunu kakaoyuya sonrada hamurun ortasina batiriyoruz, ben elma cekirdegini cikarmak icin tasarlanmis bir bicakla yaptim bu islemi
  • hazirladigimiz hamurlari yagli kagit serilmis bir tepsiye diziyoruz ve önceden isitilmis 170 derecelik firinda yaklasik 20 dakika pisiriyoruz
  • Afiyet olsun!
 

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Yorumlariniz icin tesekkürler...