30 Mayıs 2011 Pazartesi

Oreolu Kap Kekler

Bu keklere bloglarda gezinirken rastladim. Tarif cok ilgimi cekti, hem degisik bir kap kek oldugu icin hemde herkes tarafindan cok sevildigi yaziyordu.  Ben sadece birdahaki sefere yag oranini 4 kasiktan 3 kasiga düsürürüm.
Tarifin aslini ben Kochfieber'dan aldim ama biraz degistirdim. Kekleri 12 adet yapabilmek icin  hamurunun malzemelerini iki katina cikardim. Ayrica vanilya özü bende bulunmadigi icin onun yerine aromasini kullandim. 
Eger Türkiyede Oreo bisküvileri bulunmuyorsa, onun yerine bol kakaolu ve ici sade kremali bir bisküvide kullanilabilir. Yalniz bisküvisi cok citir olmali. Pistikten sonra eriyip hamur olmamasi icin. 
Malesef fotograflardada göründügü gibi, benim kremam pek güzel olmadi. Bunun nedeni ise yagsiz peynir kullanmis olmam. Birdaha krema yaparken tam yagli krem peynir kullanacagim. Iki kere yaptim kremayi ikisindede ayni sonulandi. Neyseki bozulan sadece görüntüsüydü, tadi güzeldi...


Malzemeler:
Keki icin:

100 g seker
2 yumurta aki
140 g un
120 ml süt
4 yemek kasigi tereyag
1 fiske tuz
1 tatli kasigi kabartma tozu
7 damla vanilya aromasi
12 adet Oreo bisküvisi

Frosting Kremasi icin:
4 yemek kasigi tereyag
1 yemek kasigi sivi krema (mecburi degil)
150 g sürme peynir
100 g pudra sekeri
3 damla vanilya aromasi


Hazirlanisi:
  • Seker ve tereyagi bir kap icerisinde krema kivamini alincaya dek cirpilir
  • daha sonra buna yumurta aki ve aromada eklenir ve köpürene dek cirpmaya devam edilir
  • ayri bir kaba un elenir ve kabartma tozu ile tuzda buna ilave edilir ve karistirilir
  • un karisiminin önce yarisi kremaya yedirilir ve ardindan sütte buna karistirilir
  • kalan un karisiminida buna ilave edilir
  • Oreolar ikiye ayrilir ve kremali kismi üste gelecek sekilde kap kek kaliplarinin icerisine yerlestirilirler
  • artan oreo bisküvileri elle kücük parcalara kirilir ve hamura karistirilir
  • daha sonra süsleme icin 6 adet oreo ya ihtiyacimiz olacak, bunlari simdiden yariya kesiyoruz ki kirintalari degerlendirip hamura ekleyelim
  • hamuru kek kaliplarinin icerisine paylastirilir ve önceden isitilmis 175 derecelik firinda yaklasik 20 dakika pisirilir
  • bu arada krema hazirlanir
  • krema icin 4 yemek kasigi tereyag biraz cirpilir, icerisine sekerde eklenir ve krema haline gelinceye kadar cirpmaya devam edilir
  • daha sonra icerisine krem peynir, sivi krema ve vanilya aromasida eklenir ve kremamiz kivam alincaya dek cirpilir
  • hazirlanan krema buzdolabinda muhafaza edilir ve servisten önce krema sykma torbasiyla kapkeklerin üzerine sykylyr
  • son olarak her bir kapkekin üzerine bir Oreo bisküvisi yerlestirilir ve servis yapilir
  • Deneyen herkese afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin tesekkürler...