11 Mayıs 2011 Çarşamba

Beyaz Kremali Kapkekler

Bu kapkekleri gercekten cok severek hazirladim, cünkü bunlar camiimizin kermesi icindi. Isin dogrusu cabuk yapacagimi düsündügüm icin bu modeli sectim, cünkü ertesi sabah yolculuga cikacaktik ve yol hazirligimda vardi. Alti üstü kremayla süsleyecegim diye hafife aldim isimi ama hicte öyle olmadi. Neyseki kazasiz belasiz sonuclandirdim kapkek yapimimi. Tadida görüntüsüde bana göre cok güzeldi.

Kapkeklerin kekini findikli üzerindeki kremasinida tereyagi ve sürme peynirle hazirladim. Bu kremayi ben ilk kez yaptim ama cok hosuma gitti. Mutlaka bundan sonra mutfagimda uygulayacagim. 


Gelelim tarife:
  
Keki icin normal bir kek tarifi kullandim ve icerisine findik tozu ilave ettim.

Kremasi icin malzemeler: 
100g Tereyagi veya margarin
100g sürme peynir
100g pudra sekeri
3 damla vanilya aromasi (veya hakiki vanilyada kullanilabilir)


  • Öncelikle tereyagi oda sicakliginda iken iyice kivam alincaya kadar cirpilir
  • pudra sekeride eklenir ve cirpmaya devam edilir
  • son olarak sürme peynir ve aroma ilave edilir ve devamli cirparak homojen bir krema olusturulur
  • bu krema on dakika buzdolabinda dinlendikten sonra kremayla kekler süslenir
  • ben seker hamurundan hazirlamis oldugum ciceklerle süs yaptim, istege göre farkli süslemeler, mesela meyvelerde kullanilabilir 
  • bu krema ile yaklasik 12 adet kapkek süsleyebilirsiniz.





2 yorum:

  1. Kapkekler nasilda istah acici görünüyor .Ellerine saglik Gülsümcügüm.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sagol yorumun icin... Senin yaptigin pastalarin yaninda lafi bile olmaz :) Seninde ellerine saglik...Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkürler...