20 Mayıs 2011 Cuma

Hindistan Cevizli Kurabiye

Yarinki misafirlerimiz icin aniden kurabiye yapma istegim geldi... ve evimizdeki malzemelerden yola cikarak hindistan cevizli kurabiyede karar kildim. Tarifi ise Ayse annemin bana hediye ettigi tarif arsivi kitabindan aldim. Kurabiyelerin kivami tam oldu ama bana tarifteki seker miktari biraz az geldi. Bir dahaki sefer sekeri bir bucuk veya iki cay bardagi ekleyecegim. Genelde ben bayiltici tatlilari seviyorum (cevremdekiler ise asiri tatliyi sevmiyor), belki bu yüzden bana tadi az gelmistir.
Her neyse gelelim tarife ve tabiki resimlere...

Malzemeler:
1 cay bardagi toz seker
1 cay bardagi rendelenmis hindistan cevizi
3 su bardagi un
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya sekeri



  • Öncelikle oda isisindaki yag sekerle cirpilir
  • Daha sonra icerisine bir yumurta ve bir yumurtanin sarisi, vanilya sekeri ve hindistan cevizide eklenir ve cirpmaya devam edilir
  • Un ve kabartma tozu yavas yavas eklenerek hamura yedirilir
  • Özellikle unu azar azar eklemekte yarar var, unun miktari degisebilir!
  • Firinimiz 170°C de önden isitilir
  • Hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar koparilir ve bunlar yuvarlanir, önce yumurta beyazina daha sonrada hindistan cevizine bulanir ve yagli kagit serilmis bir tepsiye dizilir
  • Kurabiyeler yaklasik 15 dakika üzeri pembelesinceye dek pisirilir
  • Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin tesekkürler...