31 Ağustos 2011 Çarşamba

Hepinizin Ramazan bayrami mübarek olsun...

Bizim buralarda bayramimiz pek coskulu gecmesede, insan cocuklara bayrami yasatmak icin elinden geleni yapiyor. Bizimde bayramimiz sadece yarimdi, cünkü bir cogumuz, buna ben dahil, bayram günü calisiyorduk...
Bu bayram cikolatayi satin almak yerine kendim yaptim. Aslinda cikolata degilde truff yaptim. Böylelikle buzlugumda sakladigim artan kekler degerlenmis oldu. Hepinize tavsiye ederim. Zannediyorum bir cogunuz truff yapimini biliyorsunuzdur ama ben yinede kendi tarifimi sizlerle paylasiyorum. Tabi resimlerimide. Birde gül seklindeki silikon kaliplarda yaptigim trufflar var, onlari tatli niyetine yaptim, yani biraz büyükler :)  

Truff yapimi icin malzemeler:
3 büyük dilim kek (kekin miktari harcin sertligine göre degisiyor)
1 kutu sivi krema
200 g bitter cikolata
200 g sütlü cikolata
üzeri icin hindistan cevizi (veya: findik tozu, krokan, kakao, beyaz cikolata, sekerleme...) 

Yapilisi: 
Öncelikle sivi krema bir tencerede kaynayincaya dek isitilir ve ocaktan alinir. Icerisine 100g bitter cikolata, 100g sütlü cikolata ve kekler ufalanarak katilir. Cok yogun kivamli bir harc elde edene dek karistirilir. Bu harc bir iki saat buzdolabinda dinlendirilir. Bu arada benmari usulü 100 g bitter 100g sütlü cikolata eritilir. Buzdolabindan harc cikartilir ve ufak ufak toplar yapilir. Bunlar ise önce eritilmis cikolataya sonrada hindistan cevizine batirilir ve yagli kagit üzerinde sertlesene dek bekletilir. Veya benim yaptigim gibide yapilabilir: Ben silikon buz kalibina önce biraz cikolata doldurdum ve her yerine sürdüm bunu. Bunu biraz beklettim ve daha sonra harcla kaliplari iyice doldurdum. Son olaraka erimiz cikolatayi tekrar üzerlerine gezdirdim. Böylece beklettim, sertlesincede buzdolabinda bir gece beklettim. Ertesi sabah cikolatalari kaliplardan cikardim. Sekilleride tatlarida harika oldu. Sadece ben biraz sabirsiz davranip Cikolatalar sertlesmeden buzdolabina koydugum icin, cikolataciklarim beyazladi. Bu önemli bir püf noktasi, dikkat etmeniz gerekiyor!
Cikolatalarimin yarisini annemlere diger yarisinida kayinvalidemlere ayirdim. Ben cok begendim, bakalim onlarda begeneceklermi...




2 yorum:

  1. Trüfe bayilirim. Bende simdi dünden kalan kkleri trüf yapacaktim. Bayramin kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  2. Sagol Nesrincim, seninde bayramini kutlarim. Gercektende trüf kekleri degerlendirmek icin iyi oluyor. Hemde herkes seviyor... Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkürler...