22 Ağustos 2011 Pazartesi

Nokul

Nokulu ben ilk kez yaptim ve lezzetli buldugum icin sizlerle paylasmak istiyorum. Tarifini Oktay Ustanin kitabindan aldim. Burda tatli hamur isi diye geciyorum ama aslinda pek tatli sayilmaz. Cok hafif sekerli ve aksam yemeginde ekmek yerine ikram edilebilir veya cay saatine atistirmalik olarak.

Malzemeler:
Hamuru icin:
3 su bardagi un
1 yumurta beyazi
2 corba kasigi tereyagi

2 corba kasigi siviyag
1 corba kasigi seker
2 corba kasigi yogurt
1 tatli kasigi kuru maya
1 cay bardagi ilik su

Üzeri icin: 

1 yumurta sarisi 
susam

Ic malzemesi:
1 su bardagi iri kiyilmis ceviz
1 su bardagi kuru üzüm
1 cay bardagi seker 

Hazirlanisi:
Bir kaba unu ve diger malzemeleri aliyoruz. Hepsini iyice karistirip hamur halini alana dek yoguruyoruz. Hamur kulak memesi yumusakliginda olmalidir. Eger hamur cok sert olursa yogurt ekliyoruz. Hamuru bes dakika dinlendiriyoruz. Daha sonra tezgahin üzerine un serpiyoruz ve hamuru aciyoruz. Önce cok az siviyag sürüyoruz sonrada cevizi sekeri ve üzümleri hamurun üzerine serpiyoruz. Ardindan hamuru rulo seklinde sariyoruz ve yumurta sarisiyl sivayip üzerine susamida serpiyoruz. Ruloyu bir parmak kalinliginda dilimlere kesiyoruz ve yaglanmis bir tepsiye aliyoruz. Böregimizin hamurunu ilik bir ortamda yaklasik 10 dakika mayalandiriyoruz ve daha sonra önceden isitilmis 180 derecelik firinda üzeri kizarana dek pisiriyoruz.
Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin tesekkürler...