9 Mart 2011 Çarşamba

Bebek Kurabiyeleri

Bu bebek kurabiyelerini iyi bir arkadasimin bebek mevlüdü icin yaptim. Dogrusu kurabiyelerin görüntüsü kadar lezzetleride harikaydi. Kurabiyelerin yapimi icin asagidaki cevizli kurabiye tarifini kullandim. Yalniz ben ceviz yerine cekilmis findigi tercih ettim. Kurabiyelerin üzerlerine eritilmis sütlü cikolata sürdüm ve mavi ve beyaz renklerden olusan seker hamurunu yapistirdim. Malesef henüz bir desenli merdanem yok. O yüzden bende seker hamuruna desen vermek icin cesitli kaliplar kullandim.
Kurabiyeler kuruduktan sonra her birini ayri ayri folyo ile paketledim. Böylece cok daha hos bir görüntü olustu.

Cevizli Kurabiye

Malzemeler:

Hamuru icin:
225g un
225g seker
225g tereyag
225g cekilmis cevizici
1 cay kasigi kabartma tozu
1 tatli kasigi vanilya aromasi

Üzeri icin: 
eritilmis sütlü cikolata
tüm ceviz ici
  • Unu ele ve diger malzemelerle karistir
  • hamuru folyoya sar ve buzdolabinda en az bir saat dinlendir
  • un serpilmis tezgahta hamuru biraz yogurduktan sonra ac
  • hamurdan cay bardagiyla sekiller kes ve yagli kagit serilmis firin tepsisine diz
  • önceden isitilmis 180°C firinda kurabiyeleri pisir
  • soguyan kurabiyelerin arasina eritilmis cikolata sür ve iki tane kurabiyeyi birlestir
  • kurabiyelerin üst kisminada cikolata sürdükten sonra üzerine bir adet yarim ceviz koy
  • Afiyet olsun!












 
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin tesekkürler...