19 Mart 2011 Cumartesi

Paskalya hazirligi


Önümüzdeki ay paskalya bayrami. Bu vesile ile bende paskalya kurabiyeleri pisirdim. Sade bir tarif olmasina ragmen tadi gercekten cok lezzetliydi. Kurabiyelerin bazilarini  Icing yöntemiyle kimisinide seker hamuruyla süsledim. Royal Icingle süsleme yönteminin cok daha kolay oldugunu zannediyordum ama hicte öyle degilmis! Yani bu konuda daha coook firin ekmek yemem gerekiyor.Kurabiye tarifini Chefkoch'dan aldim. Kullandigim seker hamuru tarifi Tortentante'ye ait.  Ayrica buradada bulabilirsiniz.
  


Tarif:
125 g  Tereyag
125 g Seker
250g un
1 yumurta
1 paket vanilya sekeri
Ben 1 yerine 2 paket vanilya sekeri kullandim ve sadece 100 g seker ekledim. Böylelikle bisküviler seker hamuruyla süsledikten sonra asiri tatli olmadilar. Ayrica hamura yarim tatli kasigi kabartma tozu ilave ettim.

Yapimi:
  • yagi, yumurtayi, unu ve sekeri karistir ve yogur
  • hamuru 1 saat buzdolabinda dinlendir
  • daha sonra un serpilmis bir tezgahta hamuru 3 - 5 mm kalinliginda ac  ve kaliplarla sekiller kes
  • yagli kagit serilmis tepsiye dizdigin kurabiye hamurlarini hafif renk alana kadar pisir
  • kurabiyeler soguyunca seker hamuruyla, royal icing yöntemiyle veya cikolatayla süsle







2 yorum:

  1. Canim merhaba, cok güzel pastalar, kurabiyeler yapmissin. Ellerine saglik. Fakat sayfa düzenini tam anlayamadim. Etiket kullanmamissin. Eski tariflerini arsivini nasil görebilecegiz? Yorum yazmak istersek en alta kadar indirmemiz gerekecek. Su an sorun yok da eklemelerin arttikca zorlasacak siteni incelemek. haddim olmayarak fikir belirttim, umarim kizmadin. Tekrar ellerine saglik. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nesrin,
    haklisin sayfam 3 aylik oldu ama henüz sayfayi tam ayarlayamadim, dogrusu cok vakitte bulamiyorum oglumla ugrasmaktan ;) Insallah en kisa zamanda düzeltecegim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkürler...